Ferie uden lillebror

14. juni 2004

Alder:
8 mdr.

Ferie uden lillebror

Hej

Jeg har en søn på 8 mdr., som er vant til at blive passet ude ved familie temmelig ofte (aftner - nogle enkelte dage), og det har der aldrig været problemer med - han har også før "sovet ude" sammen med sine søskende.

Nu har jeg planlagt en tur til USA for at besøge familie, men kun med vores to ældste børn på 3+5 år, og for at kunne gøre nogle ting lidt mere på deres betingelser, havde jeg i første omgang bestemt at lade vores søn på 8 mdr. blive hjemme hos sin far (med ekstra støtte og assistance af farmor i dagtimerne).

Vi skal være væk i 13 dage - og jeg havde egentlig set det som en mulighed for vores lille dreng for at blive tættere knyttet til sin far - som arbejder meget, og derfor ikke tager sig så meget af ham som ...

Annonce

... undertegnede (vi er gift og bor sammen, så han er selvfølgelig helt tryg ved og vant til sin far).

Men efter en snak med min egen sundhedsplejerske og efter at have læst andre indlæg her i brevkassen er jeg kommet i tvivl om, om han sådan virkelig kan "blive følelsesmæssigt belastet af", at hans mor sådan "forsvinder".

Jeg ser det ikke som noget problem, at tage ham med - det vil selvfølgelig give lidt ekstra arbejde, men pyt med det. Det var mest på grund af de store - som jo også er små til at være "de store", at jeg gerne ville give dem lidt mere "plads" - men selvfølgelig ikke på bekostning af den lille.

Har du et par gode råd jeg kan tage med i mine overvejelser?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
"en rejsende mor"

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder