Brev:
Ferie uden lillebror
14. juni 2004
Alder:
8 mdr.
Ferie uden lillebror
Hej
Jeg har en søn på 8 mdr., som er vant til at blive passet ude ved familie temmelig ofte (aftner - nogle enkelte dage), og det har der aldrig været problemer med - han har også før "sovet ude" sammen med sine søskende.
Nu har jeg planlagt en tur til USA for at besøge familie, men kun med vores to ældste børn på 3+5 år, og for at kunne gøre nogle ting lidt mere på deres betingelser, havde jeg i første omgang bestemt at lade vores søn på 8 mdr. blive hjemme hos sin far (med ekstra støtte og assistance af farmor i dagtimerne).
Vi skal være væk i 13 dage - og jeg havde egentlig set det som en mulighed for vores lille dreng for at blive tættere knyttet til sin far - som arbejder meget, og derfor ikke tager sig så meget af ham som undertegnede (vi er gift og bor sammen, så han er selvfølgelig helt tryg ved og vant til sin far).
Men efter en snak med min egen sundhedsplejerske og efter at have læst andre indlæg her i brevkassen er jeg kommet i tvivl om, om han sådan virkelig kan "blive følelsesmæssigt belastet af", at hans mor sådan "forsvinder".
Jeg ser det ikke som noget problem, at tage ham med - det vil selvfølgelig give lidt ekstra arbejde, men pyt med det. Det var mest på grund af de store - som jo også er små til at være "de store", at jeg gerne ville give dem lidt mere "plads" - men selvfølgelig ikke på bekostning af den lille.
Har du et par gode råd jeg kan tage med i mine overvejelser?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
"en rejsende mor"